Новини ЕІУ

Фахово про бренд роботодавця та інші тренди в HR

Cтуденти 3 і 4 курсів та викладачі спеціальності «Управління персоналом та економіка праці» Навчально-наукового інституту економіки і управління відвідали професійний івент «Ринок праці управлінця: тренди 2017», який відбувся у бізнес-школі МІМ-Київ за участі HR-директора сайту Rabota.ua Марії Тєкуч, куратора експертно-аналітичного Центру HeadHunter Ukraine Ірини Брицької і засновника кадрового порталу Finance Personnel Дмитра Кліма.

Марія Тєкуч розповіла студентам ННІ ЕіУ про елітарний і високовартісний сегмент роботи HR-спеціалістів – підбір ТОП-менеджерів середніх і крупних компаній, зокрема, навела статистику закриття вакансій, зарплатних пропозицій-очікувань директорів (Chief Executive Officer, General Manager) в Україні та оплати послуг хедхантерів (може сягати 5-8 тис. доларів, адже комісія за хантинг становить 20-40% річної заробітної плати ТОПа), розкрила технології їх відбору і адаптації, надала декілька показових кейсів з практики executive search, пояснила мотиви, якими керуються ТОП-менеджери при зміні роботодавця. На підставі аналітичної інформації Rabota.ua спікер спрогнозувала зростання попиту на професію хедхантера та кількості рекрутингових агентств, що спеціалізуватимуться виключно або переважно на послугах executive search і management selection (підбір менеджерів другої лінійки та рідкісних спеціалістів). 

Крім того, Марія окреслила навики програмування і роботи з високотехнологічним програмним забезпеченням як hard skills сучасного ейчара – від рекрутера до HR бізнес-парнера; наголосила на активному використанні job-сайтів, соціальних мереж та онлайн-сервісів як ключових digital-інструментів для оцінки кандидатів; хмарних технологій, ATS і ERP-систем для автоматизації рекрутингу, керування віддаленими співробітниками, навчання працівників, кадрового обліку; систем моніторингу соціальних медіа, прес-кліпінгу (моніторинг у ЗМІ), і, звичайно, Big Data, яку вперше спроектувала на HR компанія Google – законодавець моди в управлінні персоналом, задля отримання більш точної аналітики HR-процесів. 

Ірина Брицька презентувала учасникам тренінгу результати масштабного опитування роботодавців, проведеного HeadHunter Ukraine, згідно яких 75% компаній-респондентів вчиняють дії щодо просування HR-бренду, в тому числі через «боротьбу за таланти» та необхідність підтримки корпоративних стандартів компаній. Саме тому пріоритетними напрямками роботи HR-служб роботодавці визначають управління корпоративною культурою та внутрішній PR. Серед активностей з розвитку HR-бренду Ірина закцентувала увагу на job-порталах, кар’єрних розділах сайтів, соціальних медіа та гейміфікації як трендових комунікацій із зовнішньою аудиторією кандидатів. 

Дмитро Клім говорив про перспективи соціального рекрутингу: його орієнтацію на В2В соціальні мережі (LinkedIn, Viadeo та інші), витіснення традиційних порталів з працевлаштування «нішевими» гравцями (Xpertize, Habrahabr, Moovement), використання в підборі персоналу нових каналів медіа- та Інтернет-комунікацій.

Практикуючі HR-спеціалісти, новачки та студенти ННІ економіки і управління ставили безліч запитань спікерам – до, під час та після їх виступів, адже знання вимог ринку і роботодавців до управлінців персоналом як стратегічних кадрів – умова їх успіху в професії: попереджений, значить озброєний.